Onderwijslogistiek is mensenwerk

In Principo helpt instellingen in het middelbaar en hoger onderwijs bij de continue verbetering van hun onderwijslogistiek. Daarbij is roostering als centraal onderwijslogistiek proces het speerpunt in onze dienstverlening. Wij richten ons op alle facetten van het roosterproces: systemen, (samenhang van) processen, mensen en gebouwen. Bij ons staan kennis van zaken en communicatie centraal. Wij zijn sterk in samenwerking met mensen in alle geledingen van het onderwijslogistieke proces. Onze kennis van de samenwerking tussen systemen is een belangrijke factor in ons succes. Opdrachtgevers zijn tevreden over onze dienstverlening. Hieronder laten wij enkelen van hen graag aan het woord.

Hogeschool Drenthe

In het najaar van 2006, ontstond binnen de Hogeschool Drenthe, waar ik toen werkzaam was als directeur Service het plan om het schoolgebouw in Emmen efficiënter te gaan gebruiken door invoering van centrale roostering en oprichting van een centraal Roosterbureau. Tot op dat moment vond de roostering plaats bij de drie (Economie, Techniek en Pabo) verschillende opleidingen die in het gebouw gevestigd waren. We waren ons bewust van de complexiteit van het afstemmingsproces dat dit zou vragen van de drie qua cultuur en gewoontes verschillende opleidingen.

Pouwel Woldendorp is vanaf januari 2007 tot en met de opstart van het nieuwe schooljaar tot grote tevredenheid van alle betrokkenen bij ons als projectleider actief geweest om het gehele opstartproces goed te laten verlopen. Hij was zich goed bewust van wat er georganiseerd en afgesproken moest worden om het roosterproces met ingang van het schooljaar 2007-2008 vorm te kunnen geven. Daarin zijn we onder leiding van Pouwel, met op de achtergrond zijn beide compagnons zeer goed geslaagd.

Ritzo Bloem, directeur MBO-College voor Sport Onderwijs & Cultuur, ROC van Twente

Hogeschool Inholland

Diverse keren heb ik samengewerkt met de heren van In Principo. Zij vervangen zieke roostermakers binnen mijn team of springen bij in de functie van roostermaker bij een langdurig openstaande vacature. Het werk gaat immers gewoon door, onderwijsroosters moeten worden gemaakt. Ook geven ze trainingen over het roosterprogramma Syllabus Plus. Flexibiliteit en zelfstandigheid kenmerkt In Principo. Door hun ervaring in onderwijsland kunnen ze zich snel inwerken en zijn ze een prettige sparringpartner. Gemaakte uren worden netjes bijgehouden en voordat de factuur gestuurd wordt, worden de gemaakte uren gecheckt bij mij als opdrachtgever. In Principo is in staat om snel mensen te leveren bij een acuut probleem. Dat maakt dat ik regelmatig bij hen terugkom.

Liesbeth van der Heide, Projectleider tentamenorganisatie en cijferregistratie, Hogeschool Inholland